Каталог за икони се изработва по няколко различни причини. Една от тях е за научни цели, когато се прави каталог за изучаването им. Друга е когато те се класифицират според интереса на хората да си закупят икона – такива каталози може да се видят в онлайн сайтовете за продажби. Има и други причини, поради които се създават такива каталози, но сега ще се спрем на същността на каталозите предназначение за продажби на икони.

 

От край време православните християни имат икони в домовете си. За тях те отделят специално място в дома си, грижат се за тях, защото иконите изначално се смятат за живи същности. Когато иконата е осветена според православните канони, тя озарява всеки дом и е там като пазител, и свещен кът за неговите обитатели.

 

В онлайн магазините за продажби на икони, каталозите класифицират информацията, така че тя да е удобно използваема от потребителите. Класифицирането става според темите на иконите, като те се поставят в категории.

 

Най-важни са иконите свързани с образите на Иисус Христос, много обичани и търсени са иконите със Света Богородица. Следват по категория Архангелите, светците на православната църква, старобиблейските пророци. Специална категория има и за иконите изобразяващи сцени от Новия завет, както и старобиблейски сцени. Има и специални категории икони, които обхващат нетрадиционно изработени икони, образи от други деноминации на християнската църкви, миниатюри и други.

 

Освен класификацията по образи и теми, иконите се каталогизират за улеснение според търсенето на хората според размерите, цените; подредбата може да се направи и по азбучен ред, по време на изработка и по други критерии – целта е хората търсещи да закупят икона, лесно да намерят най-подходящата за тях според повода.

 

Каталозите помагат за пазаруването, но то изисква и определен вид познания по темите. Тоест когато избирате православни икони, следва да се запознаете предварително как да се грижите за тях, какво носи всеки образ в себе си; при избора на светия или светица, да знаете какво покровителства той или тя. Обикновено в онлайн магазините за продажби има добавени блог-страници, в които да научите още важни неща по темата, които да улеснят избора на икона.